ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ & ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Επισκέπτες 224053

Όνειρα και Εφιάλτες

Σε εκδήλωση - ημερίδα «Find your Fund» που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του πρόσφατου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με ευθύνη όμορου σωματείου της πόλης (Ένωση Κινηματογραφιστών Βορείου Ελλάδας- Ε.Κ.Β.Ε.), παραβρέθηκε καλεσμένος τους, ως ένας εκ των βασικών ομιλητών, ο εκπρόσωπος των NU BOYANA Studios.

 

Σταχολογώντας από την ανακοίνωση του σωματείου τεχνικών Βορείου Ελλάδας και τις σχετικές αναρτήσεις του, ο κύριος αυτός που τυγχάνει αποδέκτης μεγάλων  χρηματοδοτικών προγραμμάτων μέσω του ΕΚΟΜΕ, μας παρουσίασε το όραμά του. Όραμα που όπως μας περιέγραψε δεν περιλαμβάνει του Έλληνες τεχνικούς, γιατί τους θεωρεί ανειδίκευτους, τα δε σωματεία εγκληματικές οργανώσεις και τα όποια εργασιακά δικαιώματα έχουν απομείνει τροχοπέδη στην παραγωγή. Θεωρεί αχρείαστες τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, το ωράριο εργασίας μη συμβατό με το επάγγελμά μας. Με λίγα λόγια επιστροφή στη γαλέρα και να είμαστε και ευχαριστημένοι.

 

Το θράσος της συγκεκριμένης εταιρείας και του εκπροσώπου της δεν σταματά πουθενά δηλώνοντας ότι έχει αφήσει χρέος 2,5 εκατομμυρίων στους επαγγελματίες της πόλης της Θεσσαλονίκης, γιατί του  χρωστάει ο ΕΚΟΜΕ.

 

Σημειωτέον ότι, σε καμιά παραγωγή του δεν υπάρχει Έλληνας εκτελεστής παραγωγός και ουδέποτε συνεργάστηκε με Έλληνες τεχνικούς. Κατά συνέπεια, εύλογα γεννάται το ερώτημα πώς τοποθετείται για τους Έλληνες τεχνικούς, αφού δεν μας γνωρίζει. Γνωρίζει, όμως, πολύ καλά και στοχεύει στο «πορτοφόλι» των επιδοτήσεων του ΕΚΟΜΕ, χωρίς τα «βαρίδια» των εργασιακών σχέσεων, τα σωματεία, τις Σ.Σ.Ε., το ωράριο.

 

Δηλώνουμε πως είμαστε εδώ για να μετατρέψουμε το «όραμα» του «κυρίου» NU BOYANAS σε εφιάλτη δικό του και των όμοιων του.

 

Ενημερώνουμε ότι η ιστορία μας είναι μακρά και σπουδαία στο χώρο της Ελληνικής κινηματογραφίας, αλλά και σε επίπεδο διεθνών συμπαραγωγών, εγνωσμένης τεχνικής και καλλιτεχνικής αξίας και δεν περιμένουμε την αξιολόγηση των NU BOYANA Studios.

 

Για τα σωματεία – εγκληματικές οργανώσεις - του προτείνουμε τη χρήση του καθρέπτη. Δεν μπορεί να αγνοηθεί, πέραν πάσης αμφιβολίας ότι οι συγκεκριμένες ιταμές και προσβλητικές δηλώσεις, σε δημόσιο μάλιστα χώρο, αποβλέπουν και υπαγορεύουν το μέλλον, όπως κάποιοι το οραματίζονται. Και θέτονται ερωτήματα, από πού ορμώμενος αυτός ο απίθανος τύπος νουθετεί και προτείνει περισσό θράσος, το εφιαλτικό του σενάριο.

 

Υπάρχουν άραγε ευήκοα ώτα, σαν έτοιμα από καιρό να συστρατευθούν μαζί του; Και που αυτοί εδράζονται.

 

Τους απαντάμε αγωνιζόμενοι για Σ.Σ.Ε., ωράρια εργασίας για ανθρώπους και όχι για ρομπότ, συνθήκες εργασίας με σεβασμό στον εργαζόμενο.

 

Ενδυναμώνουμε τα σωματεία μας.

 

Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ.

Έφυγε ο Γιάννης Μάρρης

Έφυγε από την ζωή ο συνάδελφος Μοντέρ Γιάννης Μάρρης.

 

Θα είναι πάντα στην μνήμη μας και στην καρδιά μας.

 

Θα τον αποχαιρετήσουμε στο Κοιμητήριο της Καισαριανής την Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου και ώρα 13:30.

 

Η οικογένειά του επιθυμεί αντί στεφάνων τα χρήματα να διατεθούν στο Σύλλογο Πνοή Αγάπης Ξενώνες Ι. & Ε. Κριτικού για ασθενείς με καρκίνο.

Τι λένε τα NU BOYANA για εμάς

Η ενημέρωση που έχουμε από το σωματείο Ε.Κ.Β.Ε. για τα στούντιο NU BOYANA:

 

«Ο ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΗΣ NU BOYANA

Το Σάββατο 11/11/2023 πραγματοποιήθηκε η ημερίδα «Find your Fund» που διοργάνωσε η Ένωση Κινηματογραφιστών Βόρειας Ελλάδας (ΕΚΒΕ) στα πλαίσια του 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στο Thessaloniki Cinema Museum / Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με τη συμμετοχή δεκάδων επαγγελματιών του κινηματογράφου και σπουδαστών σχετικών σχολών της πόλης. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη τον καλλιτεχνικό διευθυντή, κο. Ορέστη Ανδρεαδάκη, το προσωπικό του Φεστιβάλ Κινηματογράφου και του Μουσείου Κινηματογράφου και όλα τα μέλη μας χάρη στους οποίους η εκδήλωση αυτή έγινε πραγματικότητα.

Ιδιαίτερα, θέλουμε να ευχαριστήσουμε για την αποδοχή της πρόσκλησής μας

την κα. Άννα Κασιμάτη, εκπρόσωπο του γραφείου Γραφείο Δημιουργική Ευρώπη MEDIA - Creative Europe MEDIA Desk Greece, την κα. Ζωή Κανδύλη, Διευθύντρια στη Δ/νση Ανάπτυξης & Παραγωγής του Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου / Greek Film Centre, την κα. Γιάννα Σαρρή, Διευθύντρια στη Διεύθυνση Hellas Film του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και τον κο. Yariv Lerner, CEO της Nu Boyana Film Studios Hellenic SA- Nu Boyana Film Studios. Τέλος ευχαριστούμε που μας τίμησαν με την παρουσία τους, την κα. Αθηνά Καρτάλου, Γεν. Διευθύντρια του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και την κα. Λίνα Μυλωνάκη, υπεύθυνη του Film Office Central Macedonia της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν τα χρηματοδοτικά προγράμματα

από τη διεύθυνση της Creative Europe - MEDIA και από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, με εξαιρετική ανάλυση και παραδείγματα, όπου το κοινό εξοικειώθηκε με τις αντίστοιχες χρηματοδοτικές πλατφόρμες. Ακολούθησαν σημαντικά ερωτήματα από τα μέλη της ΕΚΒΕ και το κοινό και απαντήθηκαν με μεγάλη σαφήνεια και λεπτομερή περιγραφή.

Στη συνέχεια άνοιξε η συζήτηση με θέμα «Οι προοπτικές ανάπτυξης οπτικοακουστικών παραγωγών στη Β. Ελλάδα». Το λόγο πήρε ο κ. Yariv Lerner που στην αρχική του εισήγηση εξέθεσε τις συνθήκες παραγωγής και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων των διεθνών παραγωγών που έλαβαν χώρα στη Β. Ελλάδα. Ακολούθησαν πολλά ερωτήματα θέτοντας τον προβληματισμό των επαγγελματιών που δεν κλήθηκαν να συμμετέχουν στις συγκεκριμένες παραγωγές, καθώς οι παραγωγές στελεχώθηκαν με το συνεργείο από την Nu Boyana Film Studios με έδρα τη Βουλγαρία.

Με λύπη διαπιστώσαμε την πολεμική διάθεση της διεύθυνσης της Nu Boyana απέναντι στα σωματεία. Ο κ. Lerner προχώρησε σε μια πλήρως ανιστόρητη αφήγηση σχετικά με τα σωματεία, παίρνοντας αφορμή από τις πρόσφατες απεργίες των SAG, WGA SAG-AFTRAκ.ά. στις ΗΠΑ, οι οποίες μόλις είχαν τελειώσει με τη νίκη των σωματείων. Συγκεκριμένα είπε πως τα σωματεία «δεν έχουν επαφή με τους εργαζόμενους» και ότι «φταίει η δομή τους που στήθηκε από τον Al Capone, ο οποίος ήταν αυτός που την εφηύρε»(!). Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε στο κοινό το γεγονός οι δηλώσεις του έγιναν σε μια εκδήλωση που διοργάνωνε ένα σωματείο. Δεν δίστασε, μάλιστα, να μας προειδοποιήσει για τις «έμφυτες παγίδες των σωματείων» που βρίσκονται «στις συλλογικές διαπραγματεύσεις». Επιπλέον, προχώρησε σε παραδείγματα για το πώς τα εργασιακά δικαιώματα αποτελούν, κατά τον ίδιο, τροχοπέδη σε μία παραγωγή. Ο ίδιος θεωρεί, μάλιστα, φυσιολογικό να ξυπνάει τον/την βοηθό του στις 3.00 τα ξημερώματα για να δουλέψει καθώς η σχέση εργασίας του/της δεν θα έπρεπε να διέπεται από ωράρια, όπως μια κανονική σύμβαση εργασίας, αλλά είναι μια σύμβαση έργου από την αρχή μέχρι το τέλος της παραγωγής με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Επίσης, διαπιστώσαμε την πλήρη απαξίωση στον επαγγελματισμό μας χωρίς να είναι γνώστης της κατάρτισής μας, καθώς δεν πραγματοποιήθηκε ουδέποτε ένα ανοιχτό κάλεσμα στους επαγγελματίες του οπτικοακουστικού κλάδου στη Β. Ελλάδα παρά μονάχα σε ηθοποιούς και βοηθητικούς.

Στη συνέχεια επιδόθηκε σε μία ρητορική διδακτισμού, παροτρύνοντας να επιμορφωθούμε με σεμινάρια στη Film Forge που εδρεύει στη Βουλγαρία. Υπήρξε μία δυσφορία στα λεγόμενά του καθώς το κοινό που απευθυνόταν απαρτίζονταν από επαγγελματίες με πολύχρονη πείρα και με κινηματογραφικές σπουδές και από σπουδαστές κινηματογραφικών σχολών.

Ευελπιστούμε οι επόμενες ξένες «επενδύσεις» στη χώρα μας να γίνουν με καλύτερες προϋποθέσεις, να αξιοποιήσουν το ανθρώπινο δυναμικό επαγγελματιών που με δυσκολία προσπαθεί να σταθεί όρθιο και ν’ αφήσουν ένα θετικό αντίκτυπο στη Β. Ελλάδα.

Στη συνέχεια, τοποθετήθηκαν οι εκπρόσωποι του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου ενθαρρύνοντας τους νέους δημιουργούς για ένα ελπιδοφόρο αύριο. Παράλληλα, εκφράστηκαν οι αγωνίες μας για το μέλλον της εγχώριας οπτικοακουστικής παραγωγής ενόψει του Ενιαίου Οργανισμού για τα Οπτικοακουστικά που συνενώνει τρεις δημόσιους φορείς (Ε.Κ.Κ., Ε.Κ.Ο.Μ.Ε. & Ο.Π.Ι.) και αναμένουμε άμεσα να ανακοινωθεί η λειτουργία του.

Έχουν αναρτηθεί τα αποσπάσματα των ομιλιών στο κανάλι της ΕΚΒΕ στο YouTube (North Greece Film Union - @northgreecefilmunion), καθώς και οι παρουσιάσεις των χρηματοδοτικών προγραμμάτων στην ιστοσελίδα μας ekbe.eu.

Ήδη μετράμε νέες εγγραφές μελών γεγονός που μας χαροποιεί ιδιαιτέρως και παρακινούμε όλους τους επαγγελματίες και φοιτητές του οπτικοακουστικού κλάδου να συμπράξουν μαζί μας και να γίνουν συνοδοιπόροι στο έργο μας. Η εγγραφή μελών πραγματοποιείται ηλεκτρονικά συμπληρώνοντας τη Φόρμα Εγγραφής που θα βρείτε στην αρχική σελίδα της ιστοσελίδας μας ekbe.eu.

Ευχαριστούμε όλους που παρευρεθήκατε στην εκδήλωσή μας στηρίζοντας για άλλη μια φορά τη δράση μας. Μείνετε συντονισμένοι καθώς θα ακολουθήσουν νέες δράσεις.

Με εκτίμηση,

Εκ μέρους του Δ.Σ. της Ένωσης Κινηματογραφιστών Β. Ελλάδας

Η Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας

Αλεξάνδρα Ακανθοπούλου Θεόφιλος Καλαϊτζίδης»

 

Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ.

Ωράριο εργασίας/Διάλειμμα/Ανάπαυση

Ωράριο:

Το νόμιμο ωράριο εργασίας είναι 8ωρο / 40 ώρες την εβδομάδα ή 9ωρο / 45 ώρες την εβδομάδα για 5ημερη εργασία.

Ο Εργοδότης μπορεί να απασχολήσει ημερησίως τον εργαζόμενο με 1 ώρα υπερεργασία και προσαύξηση στο ωρομίσθιο 20% και με 3 ώρες υπερωρία με προσαύξηση στο ωρομίσθιο 40% .

Σύνολο 4 ώρες ημερησίως πέρα του 8ωρου.

Από αυτές 1 ώρα είναι υπερεργασία κι έτσι πάμε στις 9 ώρες εργασίας και 3 υπερωρία σύνολο 12 ώρες.

Οι 3 υπερωριακές ώρες δεν πρέπει να ξεπερνάνε τις 150 ώρες ετησίως και πρέπει να δηλώνονται από τον εργοδότη στο ΕΡΓΑΝΗ. 

 

Πέρα των 3 ωρών νόμιμων υπερωριών ημερησίως, δεν επιτρέπεται περαιτέρω εργασία. Σε περίπτωση που ο εργαζόμενος εργαστεί πέρα των 12 ωρών έχει προσαύξηση στο ωρομίσθιο 120% και ο εργοδότης πρόστιμο (ν.4808/21).

 

Εργασία την 6η μέρα σε συμφωνία 5ημέρου:

Η εργασία που παρέχεται την 6η ημέρα της εβδομάδας κατά παράβαση του συστήματος πενθήμερης εργασίας, ανεξάρτητα από τις προβλεπόμενες κυρώσεις, αμείβεται με το καταβαλλόμενο ημερομίσθιο προσαυξημένο κατά 30% (ν.3846/2010). 

 

Διάλειμμα:

Σε κάθε περίπτωση κατά την οποία ο χρόνος εργασίας υπερβαίνει τις 4 ώρες, πρέπει να χορηγείται διάλειμμα τουλάχιστον 15 λεπτών και κατά μέγιστον 30 λεπτών.

Ο χρόνος του διαλείμματος δεν αποτελεί χρόνο εργασίας και δεν επιτρέπεται να χορηγείται συνεχόμενα με την έναρξη ή τη λήξη της ημερήσιας εργασίας (ν.4808/2021).

 

Ανάπαυση:

Η ελάχιστη ανάπαυση των εργαζομένων, για κάθε περίοδο 24 ωρών, δεν μπορεί να είναι κατώτερη από 11 ώρες (ν.4093/2012).

 

Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ.

Ψωμί - Παιδεία - Ελευθερία

50 χρόνια μετά το σύνθημα του Πολυτεχνείου επίκαιρο όσο ποτέ. 

Από την οικονομική κρίση το 2010 έως σήμερα οι εργαζόμενοι βλέπουν συνεχώς το εισόδημα τους να συρρικνώνεται, η ακρίβεια σε είδη πρώτης ανάγκης να φέρνει όλους μας σε απόγνωση και από την άλλη οι ώρες εργασίας να αυξάνονται συνεχώς.

Κάθε κεκτημένο του εργατικού κινήματος εξοβελίζεται στο όνομα του φιλελευθερισμού της ελεύθερης αγοράς και της ατομικής ευθύνης.

Στον κινηματογραφικό και ευρύτερο οπτικοακουστικό χώρο οι κατακτήσεις που πέτυχε το σωματείο με συντονισμένους συλλογικούς αγώνες από την στιγμή της ίδρυσής του, αποδομούνται από την κυβερνητική πολιτική και την ασυδοσία της εργοδοσίας μέρα με την ημέρα.

Κατακτήσεις όπως:

  • Διεκδίκηση ψήφισης και εφαρμογής του Ν.Δ. 4208/19-9-1961 (περί μέτρων δια την ανάπτυξιν της Κινηματογραφίας εν Ελλάδι…)
  • Εφαρμογή του οκτάωρου και των σαράντα ωρών απασχόλησης την εβδομάδα
  • Κατοχύρωση Συνδικαλιστικών Ελευθεριών
  • Καταπολέμηση της Ανεργίας
  • Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας
  • Ανατροπή του καθεστώτος του “ανειδίκευτου εργάτη” που ίσχυε μέχρι το 1982 για τους Έλληνες Κινηματογραφιστές
  • Διεκδίκηση των πνευματικών δικαιωμάτων των τεχνικών του κινηματογράφου και της τηλεόρασης

πρέπει να κατακτηθούν εξαρχής.

 

Ο αγώνας των φοιτητών, των σπουδαστών, των εργαζομένων στο Πολυτεχνείο, μας θυμίζει για άλλη μια φορά ότι η συλλογική διεκδίκηση και η ενδυνάμωση των σωματείων είναι επιτακτική όσο ποτέ για να πάρουμε πίσω τις ζωές μας.

 

ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ.

Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ.

Το 46ο Φεστιβάλ Δράμας ταξιδεύει στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος (26-29/10/23)

Το 46ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας ταξιδεύει στην Αθήνα, στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος,  στις 26-29 Οκτωβρίου (Πέμπτη έως Κυριακή).

Για να δείτε το Δελτίο Τύπου και το Πρόγραμμα Προβολών πατήστε εδώ

Έκθεση Ζωγραφικής «Σπύρος Κουκουλομάτης. Αναδρομή»

 

Για να δείτε το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ

Απεργία 21 Σεπτέμβρη

Η Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ. συμμετέχει μαζί με την Π.Ο.Θ.Α. στην 24ωρη Απεργία που κήρυξε το Ε.Κ.Α. την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2023. 

 

Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ.

 

 

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Π.Ο.Θ.Α.:   

 

 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΕΑΜΑΤΟΣ ΑΚΡΟΑΜΑΤΟΣ

ΓΛΑΔΣΤΩΝΟΣ 10-10677 ΑΘΗΝΑ –ΤΗΛ: 210 5228770-210 5235764-FAX:210 5228 730
HELLENIC ENTERTAINMENT FEDERATION
10, GLADSTONOS ST. – 10677 ATHENS - TEL: 210 52 28 770 – 210 5235764 - FAX: 2105228 730
FEDERATION HELLENIQUE DU SPECTACLE
RUE GLADSTONOS 10 – 10677 ATHENES - TEL: 2105228 770 - 2105235764 -FAX: 2105228 730
http://www.potha.gr    e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.   

                                                                                                                                    Αθήνα, 19-09-2023

 

24ωρη Απεργία - Πέμπτη 21 Σεπτέμβρη 2023 - Πλατεία Κλαυθμώνος  10:30 π.μ.

 

Το Νομοσχέδιο Γεωργιάδη  καταστρέφει τον προσωπικό και οικογενειακό προγραμματισμό επιδεινώνοντας ακόμη περισσότερο τη θέση των εργαζομένων. Είναι αντίθετο με βασικές αρχές του Εργατικού Δικαίου διεθνώς. Ελαστικοποιεί τη βασική δομή της εργασίας, όπως την ξέρουμε σήμερα, εισάγοντας τις νέου τύπου συμβάσεις μηδενικών ωρών. Μετατοπίζει τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας από την συλλογική ρύθμιση στην ατομική και ποινικοποιεί επιπλέον τις συλλογικές αντιστάσεις.

 

Συγκεκριμένα: 

Αλλάζει η δοκιμαστική περίοδος ενός εργαζομένου από 12μηνη σε 6μηνη. Δίνει έτσι το δικαίωμα στον εργοδότη για  6μηνες συμβάσεις ορισμένου χρόνου, να απολύει τον εργαζόμενο ακόμα και εντός του 6μηνου, επικαλούμενος απλά την δοκιμαστική περίοδο χωρίς να υποχρεούται να δηλώσει σπουδαίο λόγο απόλυσης όπως ισχύει σήμερα.

Αναπροσαρμόζεται το ημερήσιο νόμιμο 8ωρο και εισάγεται η εργασία δύο ή περισσότερων εργοδοτών, νομιμοποιεί τις 13 ώρες εργασίας ημερησίως.

Σε ένα ήδη διαβρωμένο περιβάλλον εργασίας, μία τέτοια διάταξη  το μόνο που θα καταφέρει είναι να δημιουργήσει εργαζόμενους-«μπαλάκια» μεταξύ εργοδοτών που διαθέτουν δύο ή περισσότερες επιχειρήσεις και θα μοιράζουν τους εργαζομένους με εικονικές προσλήψεις με τις οποίες θα κανονίζονται τα ωράρια ώστε να αποφεύγουν με αυτό τον τρόπο οι εργοδότες την καταβολή υπερωριών και τους ελέγχους της Επιθεώρησης Εργασίας.

 

Εισάγεται η πρωτοφανής αντεργατική διάταξη των συμβάσεων μηδενικών ωρών (ή συμβάσεις κατά παραγγελία). Όπως και όποτε θέλει λοιπόν ο εργοδότης, με ακαθόριστες μορφές εργασίας, νομιμοποιείται και αξιώνει από τον εργαζόμενο την απασχόλησή του αποστέλλοντας απλώς ένα SMS. Καταργεί την υποχρέωση του εργοδότη να προηγείται, της ανάληψης εργασίας, η δήλωση μέσω του Εντύπου 3 (Ε3) στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ. Καταργώντας αυτή την υποχρέωση, δεν θα μπορεί να γίνει οποιοσδήποτε έλεγχος.

 

Ποινικοποιείται περαιτέρω το δικαίωμα στην απεργία με εξοντωτικά πρόστιμα και πολύμηνη φυλάκιση των εργαζομένων που υπερασπίζονται την απεργία. Συγκεκριμένα, ενώ διατυπώνεται το δικαίωμα στην εργασία, δεν διασφαλίζεται το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην απεργία. Έτσι, με το νομοσχέδιο δεν προστατεύονται οι απεργοί από εκβιαστικές εργοδοτικές απειλές και μηχανισμούς εκφοβισμού ενώ η απεργιακή κινητοποίηση θεωρείται έγκλημα και οι συμμετέχοντες σε αυτή εγκληματίες. Δηλαδή αντιστρέφονται με το Νομοσχέδιο αυτό οι ρόλοι του θύτη και του θύματος!

Οι εργαζόμενοι για ακόμα μια φορά, θα πρέπει να σταθούν εμπόδιο σε κάθε προσπάθεια διάλυσης του εργασιακού περιβάλλοντος. για αυτό σας καλούμε στις λίγες μέρες που μένουν να οργανώσουμε αποτελεσματικά την απεργία.

Συμμετέχουμε στην 24ωρη Απεργία στις 21 Σεπτέμβρη 2023

Η Προσυγκέντρωση για την Αθήνα θα πραγματοποιηθεί στην  Πλατεία Κλαυθμώνος στις 10:30 π.μ.

Το Δ.Σ. της Π.Ο.Θ.Α.

Καταβολή Ειδικού Εποχικού Βοηθήματος ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) Έτους 2023

Τα άτομα που παρέχουν την εργασία τους στην Ελλάδα και ασκούν το επάγγελμα του τεχνικού κινηματογράφου και τηλεόρασης που περιγράφεται στην παρ. 1 του άρθρου 22 του Ν.1836/89 όπως ισχύει, δικαιούνται ειδικό εποχικό βοήθημα από την Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ). Δικαιούχοι του ειδικού εποχικού βοηθήματος είναι τα άτομα που παρέχουν την εργασία στην Ελλάδα, εφ’ όσον υπάγονται στην υποχρεωτική ασφάλιση του ΕΦΚΑ (πρώην ΙΚΑ – ΕΤΑΜ).

Την Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων για τη καταβολή του ειδικού εποχικού βοηθήματος της ΔΥΠΑ έτους 2023, ενώ η υποβολή αιτήσεων στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) θα ξεκινήσει την Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2023.

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων λήγει την Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2023 και ώρα 14:00.

Η υποβολή αιτήσεων γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Δημοσίου gov.gr με τους κωδικούς TAXISnet στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://www.gov.gr/ipiresies/ergasia-kai-asphalise/anergia/eidiko-epokhiko-boethema-dypa

Συγκεκριμένα η διαδρομή είναι: gov.gr → Εργασία και ασφάλιση → Ανεργία → Ειδικό εποχικό βοήθημα ΔΥΠΑ

Δεν είναι δικαιούχοι όσοι συγκεντρώνουν προϋποθέσεις τακτικής επιδότησης κατά τον χρόνο καταβολής του βοηθήματος, ανεξαρτήτως του αν έχουν υποβάλει αίτηση για υπαγωγή σε τακτική επιδότηση ή όχι. Στη περίπτωση που η τακτική επιδότηση ανεργίας εμπίπτει μέσα στην περίοδο καταβολής του βοηθήματος (10/9 - 30/11), τότε το εποχικό βοήθημα συμψηφίζεται με το αντίστοιχο ποσό της τακτικής ανεργίας.

Το ύψος του ειδικού εποχικού βοηθήματος ορίζεται στο ποσό των 609,75 € και το δικαιούνται όσοι έχουν συγκεντρώσει 50-210 ένσημα κατά το έτος 2022.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους όρους, τις προϋποθέσεις, το ύψος του βοηθήματος και τα δικαιολογητικά είναι αναρτημένες στο διαδικτυακό τόπο της Υπηρεσίας: www.dypa.gov.gr

Για να δείτε το Δελτίο Τύπου της ΔΥΠΑ πατήστε εδώ.

Για να δείτε την Εγκύκλιο πατήστε εδώ.

Βραβείο Τεχνικής Αρτιότητας Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ. στο 46ο Φεστιβάλ Δράμας

Η Ένωση Τεχνικών Ελληνικού Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ.) απένειμε το "Βραβείο Τεχνικής Αρτιότητας" στο 46ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας στην ταινία "Η Πολυθρόνα στο Πεζοδρόμιο" της Μαίρης Κολώνια.